19/04/2024

Πως μπορώ να φέρω περισσότερα χρήματα στο σωματείο πολεμικών τεχνών που διευθύνω;

Η ψηφιακή παρουσία των αθλητικών οργανισμών προσδίδει άμεσα νέους καταναλωτές που θα γνωρίσουν το άθλημα.

Είναι γεγονός ότι σε Πανελλήνιο επίπεδο τα αθλητικά σωματεία αντιμετωπίζουν αρκετά οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης δυναμικού, της αδυναμίας κατανόησης του αθλητικού προϊόντος, της αναξιοκρατίας που επικρατεί σε θέσεις ευθύνης και πολλών άλλων παραγόντων. Για να ξεπεράσουν τα προβλήματα αυτά, τα τελευταία χρόνια, τα σωματεία έχουν ξεκινήσει την αναζήτηση εκπαιδευμένων στελεχών που μπορούν να τους αποφέρουν περισσότερα έσοδα. Όμως, το ερώτημα σε πολλούς οργανισμούς παραμένει ίδιο, «Πως θα βγάλω περισσότερα χρήματα;»

Η επιλογή συνεργατών και προσωπικού είναι ιδιαίτερα δύσκολη για το σωματείο σου. Τα πουγκιά είναι μετρημένα και δεν επιτρέπουν την στελέχωση δυναμικού που θα υποστηρίξει το έργο και το όραμα του οργανισμού σου. Παρόλα αυτά, είναι αναγκαία η ύπαρξη συνεργατών για την κερδοφορία του σωματείου και την πρόοδο του.

Οι προκλήσεις της σχολής σου είναι αρκετές, οι περισσότεροι αθλητές σταματούν νωρίς, άλλοι αποχωρούν κατά το 16ο έτος της ηλικίας του λόγω Πανελληνίων εξετάσεων και εκτός όλων αυτών δεν υπάρχει καμία επαγγελματική προοπτική για τους αθλητές σου αν επιθυμούν να ασχοληθούν με το άθλημα. Δυστυχώς αυτό είναι το εξωγενές περιβάλλον που έχεις κληθεί να αντιμετωπίσεις.

Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα που δεν υποστηρίζονται οι αθλητές των πολεμικών τεχνών, οι οποίοι δεν αμείβονται από εσένα, ούτε λαμβάνουν κάποια αμοιβή από τις νίκες τους σε αγώνες, αποθαρρύνονται να ασχοληθούν με τον αθλητισμό. Αντιθέτως, καταβάλλουν ένα σημαντικό ελάχιστο ποσό για να συμμετάσχουν σε πρωταθλήματα (50€ – 60€/διοργάνωση). Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που δεν επιτρέπεται στους αθλητές να ασχοληθούν επαγγελματικά με τις πολεμικές τέχνες. Λόγω αυτού, μειώνονται οι πιθανότητες για μετάλλια στο εξωτερικό, υποβαθμίζεται το άθλημα και συνεπώς δεν υπάρχει προβολή του προϊόντος στους έφηβους και τους νεαρούς ενήλικες. Η κατάσταση αυτή αποστρέφει τους αθλητικούς καταναλωτές, οι οποίοι αποτελούν την σημαντικότερη πηγή εσόδων για όλα τα αθλητικά σωματεία.

 Κατά την διάρκεια αυτού του τεράστιου παρεμβατισμού από το κράτος και την ομοσπονδία, εσύ πάλι μπορείς να αποκτήσεις έσοδα. Για αρχή οφείλεις να κατανοήσεις πως το βασικό σου προϊόν (η διδασκαλία της πολεμικής τέχνης) δεν είναι το μοναδικό που μπορείς να προσφέρεις. Με τους κατάλληλους συνεργάτες μπορείς να δημιουργήσεις έσοδα από χορηγίες και μπλούζες (το πιο απλό), μέχρι και πολυήμερες εκδρομές για παρακολούθηση αγώνων του αθλήματος που δραστηριοποιείσαι (το πιο σύνθετο).

Επιπλέον, για την προσέλκυση περισσότερων αθλητικών καταναλωτών στις πολεμικές τέχνες, που αποτελεί την κορωνίδα για ένα άθλημα, πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη προβολή στα μέρη που συχνάζει ο κόσμος που στοχεύεις (Target Group). Στις μέρες μας μπορεί να επιτευχθεί από τα αθλητικά σωματεία έχοντας μία ισχυρή παρουσία στον Τύπο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Επιπρόσθετα, η ψηφιακή παρουσία των αθλητικών οργανισμών προσδίδει άμεσα νέους καταναλωτές που θα γνωρίσουν το άθλημα. Συνεπώς, το σωματείο σου μπορεί μέσω μιας ορθής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ να προσελκύσει νέους «φίλους» στον οργανισμό και μακροπρόθεσμα θα σου αποφέρει σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη από την ταύτιση τους με το σωματείο.

Κλείνοντας, οι δυσκολίες για το σωματείο σου είναι αρκετές. Το πιο σημαντικό ώστε να επιτύχεις την πολυπόθητη πρόοδο είναι να αποκτήσεις περισσότερα χρήματα για τον οργανισμό. Αυτό μπορεί να συμβεί δαπανώντας τους πόρους σου σε συνεργάτες. Μοναδικός σκοπός των συνεργατών είναι η δημιουργία νέων μορφών κερδοφορίας λύνοντας τον διαχρονικό γρίφο «Πως θα βγάλω λεφτά στο σωματείο μου;».

Βασίλης Κωστάκης,

Αθλητικό Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Φοιτητής ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ & Sport Management UK

vasilisgr@outlook.com         

Instagram: @v.kostakis       

Facebook: @Βασίλης Κωστάκης