25/01/2022

Διατροφή: Πέντε κακές συνήθειες που δεν ρίχνουν την…κοιλιά

Mερικές απλές τακτικές που θα σε βοηθήσουν

Η γυμναστική και δη τα μαχητικά αθλήματα δεν μπορούν από μόνα τους να διαμορφώσουν ένα υγιές και όμορφο σώμα. Μεγάλο μερίδιο της προσπάθειας καταλαμβάνουν οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες και όχι μόνο. 

Η απόδοση σου στην προπόνηση εξαρτάται απόλυτα από το πως θρέφεσαι και πόσο ποιοτικό ύπνο κάνεις. Πάμε να δούμε πέντε σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου.

Δεν κοιμάσαι πολύ

Με τα προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα πως να κοιμάται ήσυχος κανείς; Όμως θα πρέπει να κάνεις μία γενναία προσπάθεια να αδειάσεις το μυαλό σου και να κάνεις βαθύ και ήσυχο ύπνο.

Σύμφωνα με ερευνητές αυτοί που κοιμούνται λίγες ώρες, έχουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά και κακή υγεία. Εκείνοι που κοιμούνται από οκτώ ώρες και πάνω έχουν καλύτερη ανταπόκριση σε δίαιτες και γυμναστική. 

Πίνεις αναψυκτικά

Ναι όντως το σουβλάκι και η πίτσα δεν πάει χωρίς την κόκα Κόλα. Ωστόσο επειδή έχεις συνηθίσει σε αυτή την ιδέα κάνεις κακό στον εαυτό σου. Ένα ποτό που έχει ως βάση την ζάχαρη δεν μπορεί να σε βοηθήσει στην προσπάθεια που κάνεις. Κι αν δοκιμάσεις να πίνεις αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, έχουν αντίστοιχα άλλους κινδύνους.

Σε μία μελέτη του κέντρου Επιστήμης και Υγείας στο Τέξας, παρακολουθούσαν για δέκα χρόνια την εξέλιξη 475 ενηλίκων που έπιναν αναψυκτικά ασταμάτητα. Η αύξηση της περιφέρειας τους έφτασε στα 70% σε σχέση με αυτούς που δεν έπιναν. 

Η ασπαρτάμη που βρίσκεται στα αναψυκτικά αυξάνει το επίπεδο της γλυκόζης σε σημείο που το συκώτι δεν μπορεί να την διαχειριστεί και την μετατρέπει σε λίπος. 

Τρως με παρέα

Όταν τρως με άλλους ανθρώπους καταναλώνεις 44% παραπάνω περισσότερο φαγητό απ’ ότι όταν είσαι μόνος. Η έρευνα του Nutrition δείχνει πως το φαγητό με παρέα συνήθως είναι σε μεγάλες ποσότητες. Επίσης αν την ώρα που τρως κάνεις και κάτι άλλο(πχ διαβάζεις) βοηθάει να μην τρως πολύ. 

Και όμως η περιορισμένη δίαιτα κάνει κακό!

Αν βασίζεσαι σε μία δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες μπορεί να μην είναι και σωστό. Οι δίαιτες που αποκόπτουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων, χαλάνε την ισορροπία του σώματος. 

Δεν χρειάζεται να πάρεις σκληρά μέτρα για να αδυνατίσεις. Συχνά το να αλλάζει κανείς διατροφή όταν κολλήσει στα ίδια κιλά, είναι ωφέλιμο. Ένα διάλειμμα δύο εβδομάδων από προγράμματα δίαιτας με χαμηλές θερμίδες, μπορεί να βοηθήσει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Τρως σε μεγάλα πιάτα

Μία μελέτη του Cornell αναφέρει πως όταν δίνεται μία επιλογή μεγαλύτερων πιάτων στους παχύσαρκους, τρώνε όλο το φαγητό τους. Περισσότερο φαγητό, θερμίδες και λίπος, στην κοιλιά. Μικρά πιάτα είναι τα ιδανικά για τον έλεγχο της ποσότητας του φαγητού.