Πότε και γιατί πρέπει να χρησιμοποιήσεις συμπληρώματα διατροφής

Πότε και γιατί πρέπει να χρησιμοποιήσεις συμπληρώματα διατροφής

Το άρθρο είναι μια προσφορά της perfectnutrition

Πολύ συχνά βλέπουμε στα καταστήματα ή online στο διαδίκτυο διάφορα συμπληρώματα διατροφής και αναρωτιόμαστε αν είναι καλά και πόσο βοηθούν τον οργανισμό μας. Όμως πως ξέρουμε αν όντως τα χρειαζόμαστε ή όχι; Τα συμπληρώματα διατροφής είναι διαθέσιμα χωρίς συνταγή γιατρού και συνήθως τα συναντάμε σε μορφή σκόνης ως χάπι ή σε υγρή πόσιμη μορφή. Τα κοινά συμπληρώματα διατροφής αποτελούνται από βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και φυτικά προϊόντα. Οι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν συμπληρώματα διατροφής για να αυξήσουν την αντοχή τους ή να βελτιώσουν την κατάσταση του οργανισμού τους. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από τέτοια σκευάσματα.

Ένας οργανισμός λαμβάνει θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής που κάνει ένας άνθρωπος. Οπότε θεωρητικά σκεπτόμενοι, δεν χρειαζόμαστε τα συμπληρώματα διατροφής. Ίσως και να μην έτσι. Τα συμπληρώματα διατροφής έρχονται να καλύψουν τα κενά που δημιουργούνται στον οργανισμό μας, εξού και το όνομα τους «συμπληρώματα» διατροφής. Όπως με κάθε τι που καταναλώνουμε έτσι και με τα συμπληρώματα θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Χωρίς προσοχή, μπορεί να φέρουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα σε ανθρώπους με προβλήματα υγείας ή σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως τα παιδιά, ή οι έγκυες. Θα ήταν καλό επομένως, να συζητάμε με έναν ειδικό αν θα πρέπει να πάρουμε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής και ποιο θα πρέπει να είναι αυτό.

Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να γιατρέψουν κάποια πάθηση κι αν κάποιος, τα έχει κάπως έτσι συνδυασμένα στο μυαλό του, καλό θα ήταν να το αποβάλει σαν σκέψη. Συνήθως τα συμπληρώματα διατροφής είναι πολυβιταμίνες, ασβέστιο, βιταμίνη Ε, C και D. Το ασβέστιο συμβάλει στην καλή κατάσταση των οστών και η βιταμίνη D στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Οι βιταμίνες C και E είναι αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα και συμβάλουν στο να διατηρηθούν υγιή. Έρευνες έχουν δείξει ότι το λάδι ψαριού μπορεί να συμβάλλει στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Ένα συμπλήρωμα διατροφής που δεν προέρχεται από βιταμίνες και άλλα ανόργανα συστατικά, λειτουργεί ίσως πιο αποτελεσματικά σε αυτό που υπόσχεται σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δείξουμε και στα συμπληρώματα διατροφής που χαρακτηρίζονται ως φυσικά. Υπάρχουν πολλά βότανα που, ναι, είναι φυσικά από τη μια, αλλά από την άλλη δεν κάνουν απαραίτητα καλό στην υγεία μας. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε το βιολογικό υπόβαθρο και πως λειτουργούν κάποια φυσικά συστατικά με τον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης, η υπερδοσολογία είναι ένα συχνό φαινόμενο που δεν πρέπει να ξεχνάμε και φυσικά να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή.

Σε γενικές γραμμές τα περισσότερα συμπληρώματα διατροφής είναι ελεγμένα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και σε καμία περίπτωση δεν εξετάζουμε την αξιοπιστία τους. Αυτό που επισημαίνουμε είναι ότι πρέπει να συνδυάζουμε τα συμπληρώματα διατροφής με τις δικές μας ανάγκες. Ένα συμπλήρωμα διατροφής μπορεί να είναι καλό αλλά μπορεί και όχι για τον δικό μας οργανισμό.