Έπαθα τενοντίτιδα…Τι λάθος έκανα;

Έπαθα τενοντίτιδα…Τι λάθος έκανα;

Γράφει ο φυσικοθεραπευτής Νάσος Κουτσουραδής – physioathens.gr

Ένας από τους πιο συχνούς τραυματισμούς στα μαχητικά αθλήματα είναι οι τενοντίτιδες. Βάσει καταγραφής, οι πιο συχνές είναι στο άνω άκρο (ώμος, αγκώνας, καρπός) ενώ μεγάλο ποσοστό έχει και η τενοντίτιδα του Αχίλλειου τένοντα στο πόδι.

Οι τένοντες είναι οι άκρες των μυών, αποτελούνται  από σκληρές ίνες  και ενώνουν τους μυς με τα οστά. Τενοντίτιδα ονομάζεται η φλεγμονή στους τένοντες. Τα βασικά συμπτώματα είναι ο πόνος κατά την κίνηση, το πρήξιμο και ο αθλητής δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το μέλος του στο άθλημα.

Τι προκάλεσε όμως τον τραυματισμό?

Η σωστή τεχνική είναι το παν!

Δεν είναι τυχαίο που ο κάθε δάσκαλος επιμένει ξανά και ξανά να γίνονται σωστά τα χτυπήματα. Την ώρα που το χέρι τεντώνεται και χτυπά το στόχο, στους μυς και στους τένοντες ασκείται τεράστια τάση με αποτέλεσμα αν η γωνία του χτυπήματος είναι λάθος, οι τένοντες να τραυματίζονται. Προσοχή λοιπόν στη στάση του σώματος, στο στρίψιμο της μέσης και στην κατεύθυνση των χτυπημάτων.

Μάλλον το παράκανες!

Η υπέρχρηση είναι από τις βασικές αιτίες τενοντίτιδας. Συχνά οι αθλητές αλλά και οι προπονητές εν όψει αγώνων, φορτώνουν  το πρόγραμμα προπόνησης για πιο γρήγορα αποτελέσματα και έρχονται αντιμέτωποι με σοβαρούς τραυματισμούς. Μην ξεχνάμε ότι και το ανθρώπινο σώμα είναι ένα υλικό το οποίο επιδέχεται φθορές. Οργανώστε σωστά τους   κύκλους προπόνησης ώστε να δίνετε χρόνο εναλλάξ στις αρθρώσεις και στους μυς να ξεκουράζονται.

Υπερφόρτωση!

Για λόγους αύξησης μυϊκής δύναμης, σταθεροποίησης αρθρώσεων και νευρομυϊκής συναρμογής (να ταξιδεύει πιο γρήγορα η πληροφορία από τα νεύρα στους μυς) οι περισσότεροι αθλητές (πρέπει να) εντάσσουν στο πρόγραμμα τους ασκήσεις με βάρη. Δυστυχώς όμως και σε αυτή την περίπτωση, η υπερβολή πληρώνεται με τραυματισμό. Μην επιλέγετε να προπονήστε με βάρη 2 φορές την εβδομάδα με πολλά κιλά, αλλά 3-4 φορές με λιγότερα κιλά και περισσότερες επαναλήψεις. Είναι αποδεδειγμένο, ότι με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί η αντοχή και η δύναμη των τενόντων και των μυών και θα τους προστατεύσετε από τραυματισμούς.

Για διευκρινίσεις ή απορίες ρωτήστε τον φυσικοθεραπευτή Νάσο Κουτσουραδή στο παρακάτω link:http://www.physioathens.gr/contact/askme.html

Νάσος Κουτσουραδής

Φυσικοθεραπευτής, ΜΤ

www.physioathens.gr