29/03/2024

Σπύρος Τσολακίδης: Το παν είναι η σωστή οργάνωση!

Ο Σπύρος Τσολακίδης είναι ο άνθρωπος… σκιά σχεδόν όλων των διοργανώσεων μαχητικών τεχνών στην Ελλάδα. Πρόκειται για τον κλασικό πάντα αγχωμένο κύριο ο οποίος… τρέχει ένα event κατά τη διάρκειά του, έχοντας την αποκλειστική ευθύνη ώστε όλα να τρέξουν νερό.

Το fightsports.gr επικοινώνησε με τον καλύτερο Floor Manager των εγχώριων σόου ο οποίος μας αποκάλυψε όλα τα μικρά μυστικά για το πώς μία διοργάνωση στήνεται από το μηδέν και φτάνει σε αυτό που λέμε επιτυχία:

1. Τι χρειάζεται ώστε μία διοργάνωση να στηθεί σωστά και να φανεί το αποτέλεσμα έπειτα από μήνες προσπάθειας;

Το παν για μία διοργάνωση είναι το budget της, όπως ξέρουμε «Money talks, bullshit walks». Όσο καλή διαχείριση χρημάτων και αν μπόρεις να κάνεις, είναι αιτώ που κινεί ‘όλα τα νήματα.

Αν πάρεις μια ιδέα και θες να την κάνεις πράξη χωρίς χρηματική στήριξη, όσους μήνες και αν προσπαθήσεις πάντα κάτι θα λείπει. Χρειάζεται η πείρα, χρειάζονται οι γνώσεις, αλλά χωρίς χρήματα τα

πάντα είναι περιττά. Όπως καταλαβαίνεις για να τα αναφέρω τόσες φορές είναι και ο κορμός της διοργάνωσης.

2. Ποιο είναι το μυστικό ώστε να πάει καλά ένα event από πλευράς προσέλευσης, αλλά και στησίματος;

 Πρώτα από όλα είναι η «Αναμονή». Δηλαδή πρέπει να δώσεις κάτι στο κοινό που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του και θα ανυπομονεί να το δει. Αυτό το κάνουν οι αθλητές όταν δημιουργούν «κόντρες»

μεταξύ τους για το ποιος είναι ο καλύτερος! Στο άθλημα μας δεν υπάρχει βαθμολογία όπως στο ποδόσφαιρο π.χ. για το ποιος είναι ο καλύτερος, υπάρχει μόνο ένας τρόπος, Η μάχη! Έπειτα πόσο «Δυνατός» είναι ο αθλητής, Εννοώ πόσο κοινό έχει που τον ακολουθεί και θέλει να τον βλέπει να παλεύει, πόσο καιρό είναι εκτός αγώνων και κάνει το comeback, οπότε θα θέλουν να τον δούνε

ξανά, αν θα είναι το τελευταίο παιχνίδι της καριέρας του, εκεί θέλουν από μόνοι τους οι fun του αθλήματος να τον στηρίξουν κ.α. Οπότε καταλαβαίνεις πως η προσέλευση του κόσμου είναι βάση των αθλητών

και των «μονομαχιών». Όσο πιο πολύ «αίμα» τους αναφέρεις ότι θα έχει, τόσο περισσότεροι θα έρθουν! Μετά είναι η διαφήμιση όλων αυτών που από μόνη της είναι ο κρίκος ανάμεσα σε «Προσέλευση κόσμου – Στησίματος»

Απο εκεί και πέρα, στο κομμάτι του στησίματος είναι εύκολο όταν έχεις το υλικό σου έτοιμο προς «πώληση». Χρειάζεσαι διαφήμιση που θα ενημερώσει τον κόσμο τι πρόκειται να δει. Μια καλή και σωστή διαφήμιση!

3. Οι άνθρωποι πίσω από τις… κάμερες τι πρέπει να προσέξουν για να πάει καλά ένα σόου;

Αυτή είναι η πιο εύκολη απάντηση που μπορεί να δοθεί αλλά ταυτόχρονα η πιο δύσκολη να εφαρμοστεί στην Ελλάδα (μιας και είμαστε παντογνώστες!!!) Είναι να ξέρει ο καθένας την δουλειά του ΚΑΛΑ και να μην έχει άποψη για όλα! Παραδείγματος χάρη ο φωτιστής να μην λέει στον ηχολήπτη πως πρέπει να πάνε τα πρίμα, μπάσα και μεσαία! Πρέπει να καταλάβουμε πως η  ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια.

4. Πόσο διάστημα χρειάζεται εμπειρικά για να έχουμε το σωστό αποτέλεσμα;

Να ξεκινήσω λέγοντας πως δεν υπάρχει σωστό η λάθος αποτέλεσμα, παρά μόνο καλή η κακή διαχείριση. Όλα ξεκινάνε από τον εκάστοτε διοργανωτή, το ποσό που έχει να διαθέσει και τους ανθρώπους

που έχει επιλέξει να είναι δίπλα του στην διοργάνωση. Θα δώσω ένα συγκεκριμένο αλλά όχι ονομαστικό παράδειγμα και είμαι σίγουρος πως ο μαχητικός κόσμος θα καταλάβει που αναφέρομαι. Έγινε στην Ελλάδα

μια πολύ μεγάλη αθλητική διοργάνωση με κορυφαίους αθλητές. Το αποτέλεσμα (πάντα εκφέρω την προσωπική μου άποψη) ήταν ΚΑΚΟ! Το χειρότερο όμως δεν ήταν αυτό, το χειρότερο είναι ότι έκανε ΚΑΚΟ! Έκανε

κακό στους λάτρες του αθλήματος, έκανε κακό στις διοργανώσεις μαχητικών αθλημάτων και πέρασε αρνητικό μήνυμα στο κοινό, κάνοντας το να λεεί «Γιατί να πάω να δω το «Ταδε» αφού θα είναι το ίδιο με το

άλλο. Σιγά». Όπως καταλαβαίνεις βρίσκουμε αρνητικούς αρκετούς ανθρώπους που δεν είναι γνώστες του χώρου και τους χάνουμε από μελλοντικό κοινό χωρίς να μας αφήσουν περιθώριο να εξηγήσουμε πράγματα και καταστάσεις!

Μπορώ να συνεχίσω λέγοντας αρνητικά σχόλια διότι τα πάντα είναι αλυσίδα, αλλά έχω ξεφύγει ήδη από την ερώτησή σου. Θα σου απαντήσω λοιπόν ότι το διάστημα που χρειάζεται για ένα καλό αποτέλεσμα

είναι πάντα ανάλογο με την διοργάνωση! Όσο μεγαλύτερη διοργάνωση, τόσο περισσότερο χρόνο χρειάζεσαι.

5. Τι κάνει μία διοργάνωση πετυχημένη;

Όσο και να θέλουμε να πιστεύουμε το αντίθετο, μια πετυχημένη διοργάνωση δεν την κάνει ο floor manager, ο φωτιστής η ο ηχολήπτης. Είναι μεν οι κύριοι παράγοντες και συντελεστές, αλλά όπως και στην τηλεόραση

έτσι και εδώ, το κοινό έχει τον πρώτο λόγο! ‘Όσο θέλει το κοινό, τόσο διαρκεί και η πορεία της εκάστοτε διοργάνωσης. Για παράδειγμα το UFC μετράει κοντά 170 διοργανώσεις και συνεχίζει!!! Λίγο πολύ ο κορμός

της διοργάνωσης είναι ο ίδιος, αλλά συνεχίζει, γιατί θέλει το κοινό και συνεχίζει. Αφού έφερα το UFC σαν παράδειγμα μένω σε αυτό για να απαντήσω και στην ερώτηση «Τι κάνει μία διοργάνωση πετυχημένη;»

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το UFC και όμως δεν είναι πάντα γεμάτο από το κοινό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είναι και πετυχημένη διοργάνωση. Η απάντησή μου πριν λίγα χρόνια θα ήταν το κοινό!

Ότι η προσέλευση του κοινού είναι αυτή που δίνει τα τελικά αποτελέσματα, αλλά, δυστυχώς, λόγο κρίσης και οικονομικής δυσκολίας και το κοινό δεν είναι η καλύτερη μονάδα μέτρησης της επιτυχίας μιας διοργάνωσης.

Είναι το πόσο αντέχει να συνεχίσει και να μετράει διοργανώσεις με όλα τα εξωτερικά προβλήματα και στο τέλος να γίνει θεσμός! Αυτή θα είναι και πετυχημένη διοργάνωση!

6. Ποια θεωρείς την κορυφαία διοργάνωση στην πατρίδα μας;

Δεν θα απαντήσω ονομαστικά διότι έχω βρεθεί σε αρκετές μαχητικές διοργανώσεις που έχουν κάνει το μεγαλύτερο καλό στον χώρο, ανεβάζοντας τον πήχη των μαχητικών αθλημάτων στην χώρα μας!

Χάρη σε αυτές τις διοργανώσεις βλέπουμε τα μαχητικά αθλήματα να ανθίζουν, άτομα από την παιδική ηλικία να τα αγαπάνε και να συμμετέχουν, μεγαλύτερη προσέλευση κοινού στις διοργάνωσης και περισσότερο υλικό για το fightsports.gr! Όπως προανέφερα και νομίζω το βλέπουμε όλοι ξεκάθαρα, τα ΠΑΝΤΑ είναι αλυσίδα…