18/09/2020

Οι Ελληνίδες Καρατέκα ξέρουν από γυμναστική

Oμορφιά, αγωνιστικότητα, ευεξία σε ένα…πακέτο

  • Η επιλογή των πρωταθλητών στον εξοπλισμό μαχητικών αθλημάτων

Το Καράτε εκτός από μία ισχυρή παραδοσιακή πολεμική τέχνη που αντέχει στο πέρασμα του χρόνου είναι και μία σπουδαία επιλογή εκγύμνασης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως οι Καρατέκα διαθέτουν δυνατά σώματα με καλή φυσική κατάσταση. 

Μία τέτοια περίπτωση είναι και η πρωταθλήτρια Κωνσταντίνα Πέππα που έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο του Πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος δύο φορές(ομαδικό Κάτα). Ας δούμε της αγαπημένες ασκήσεις της νεαρής αθλήτριας που την συνοδεύουν σε κάθε προετοιμασία:

Κοιλιακοί

Oι συνηθέστερες ασκήσεις που συναντάμε στα μαχητικά αθλήματα είναι οι κοιλιακοί. Χτίζοντας δυνατούς κοιλιακούς μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε πιο δύσκολες ασκήσεις και να γίνει το σώμα πιο ανθεκτικό. Υπάρχουν πολλές μορφές άσκησης των κοιλιακών που εντάσσονται στον πρόγραμμα των καρατέκα. 

Σανίδα

Μία από τις πιο αποτελεσματικές ασκήσεις είναι η σανίδα. Η στατική άσκηση σε μαθαίνει να διαχειρίζεσαι το σώμα σου και να το δυναμώνεις. Γυμνάζει κοιλιά, εσωτερικούς και εξωτερικούς μύες της πλάτης, γλουτούς, χέρια και πόδια.

Deadlift με kettlebell

Oι άρσεις θανάτου με βάρος είναι σύνθετη, πολυαριθμική, και δυναμική άσκηση που πιάνει τους ραχιαίους και τους γλουτιαίους μύες. Την συγκεκριμένη άσκηση έχουμε μάθει από τους αρσιβαρίστες και τους bodybuilders, ωστόσο ανήκει πλέον και στο πρόγραμμα των μαχητών.


Η δεύτερη περίπτωση καρατέκα που φιλοξενούμε σήμερα είναι αυτή της Αντωνίας Μωϋσιάδου. Μετά την σπουδαία διάκριση της στον Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα Καράτε στην δεύτερη θέση, η νεαρή Καρατέκα ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον της στο σπορ. Στην καραντίνα όπως και στις προετοιμασίες κρατήθηκε σε καλή κατάσταση με τρεις αγαπημένες ασκήσεις. Aναλυτικά:

Burpees

Τα burpees είναι μία άσκηση που συναντάμε σε πολλά προπονητικά προγράμματα των μαχητικών αθλημάτων αλλά και σε γυμναστηριακό επίπεδο. Η άσκηση είναι συνδυαστική με τίναγμα ποδιών, κάμψεις και άλμα. Συνεισφέρει στην καλή φυσική κατάσταση και γυμνάζει το σώμα ολοκληρωτικά.

Squats

Τα βαθιά καθίσματα είναι μία από τις σημαντικότερες ασκήσεις ενός προγράμματος. Είναι η παραγωγή δύναμης και η λειτουργικότητα σε μία άσκηση. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές των squats και όλες είναι ωφέλιμες. Αν το κάνεις με βάρος θα πρέπει να γίνεται με προσοχή να μην τραυματιστείς.

High Knees

«Γόνατα ψηλά» εις στην Ελληνική είναι μία καρδιοενταντική άσκηση που γίνεται σε γρήγορο ρυθμό. Κορμός, μύες των ποδιών δουλεύουν σε φουλ ρυθμούς. Βελτιώνει φυσική κατάσταση, δίνει ρυθμό, έκρηξη, συντονισμό και ευελιξία.