18/04/2024

Επαγγελματική Πυγμαχία: Πως βαθμολογείται ο κάθε γύρος

Διαβάστε την ενδιαφέρουσα ανάλυση του προπονητή πυγμαχίας Βασίλη Οικονόμου, επικεφαλής του Fight Academy για τον τρόπο βαθμολόγησης της επαγγελματικής πυγμαχίας. 


Η πυγμαχία έχει καταλάβει τον χώρο που της αξίζει, στη συνείδηση του ελληνικού κοινού τα τελευταία χρόνια και αυτό όλο και αυξάνεται. Όμως, το κοινό που της αξίζει είναι ιδιαίτερο, γιατί το ίδιο το άθλημα έχει πολλές ιδιαιτερότητες και δεν είναι πολλοί αυτοί που μπορούν να το καταλάβουν και να το αγαπήσουν πραγματικά.

Γι’ αυτό αποκαλείται και γλυκιά επιστήμη, λόγω της εκβάθυνσης σε πολλά επιμέρους στοιχεία που την αποτελούν, σε τέτοιο βαθμό που τείνει στην επιστημονική εξειδίκευση.

Έτσι λοιπόν, το νέο αυτό κοινό που παρακολουθεί και αγάπα αυτό το άθλημα, ας είναι και ψαγμένο και ποιοτικό όπως και το άθλημα που επέλεξε. Ο τρόπος βαθμολόγησης ενός πυγμαχικού αγώνα είναι ένα σημαντικό στοιχείο και θα έπρεπε όσοι ασχολούμαστε να το γνωρίζουμε και να μην πέφτουμε στην παγίδα του να κρίνουμε αγώνες με γενικότητες,  όπως «είχε πάρει το κέντρο του ρινγκ» ή ωμότητες όπως «του έριξε πολύ ξύλο» υποβιβάζοντας το ποιοτικό αυτό άθλημα.

  • Η αποτελεσματική επιθετικότητα 

Η επιθετικότητα δίνει την εντύπωση της κυριαρχίας, αλλά για να ισχύει αυτό ο πυγμάχος πρέπει να προσγειώνει χτυπήματα και όχι απλά να δέχεται αντιχτυπήματα συνεχώς, διαφορετικά σταματά να είναι «αποτελεσματική» η επιθετικότητα τα του πυγμάχου. Οι κριτές αναζητούν αποτελεσματική επιθετικότητα, όπου ο επιτιθέμενος προσγειώνει σταθερά χτυπήματα, ενώ παράλληλα αποφεύγει του αντίπαλου.

  • Στρατηγική στο ρινγκ 

Ο πυγμάχος πρέπει να ελέγχει τη δράση και να επιβάλλει την τακτική και το στυλ που επιθυμεί στον αγώνα.

  • Άμυνα 

Πόσο καλά ο πυγμάχος κινείται, αποφεύγει και μπλοκάρει τα χτυπήματα. Η καλή άμυνα είναι σημαντικό στοιχείο.

  • Σκληρά και Καθαρά χτυπήματα 

Στο απαίδευτο μάτι, μπορεί να φανεί σαν ένας πυγμάχος να προσγειώνει πολλά χτυπήματα, όταν στην πραγματικότητα τα περισσότερα μπλοκάρονται ή δεν προσγειώνονται καθαρά. Ένας κριτής πρέπει να κοιτάζει για σκληρά χτυπήματα που προσγειώνονται καθαρά στο κεφάλι ή στο σώμα.