Τricks για να χτυπάς σωστά τον σάκο!

Τricks για να χτυπάς σωστά τον σάκο!

Ο σάκος είναι ένας από τους καλύτερους σου φίλους στην προπόνηση. Πρέπει να τον αντιμετωπίζεις όπως θα αντιμετώπιζες έναν sparring partner. Δεν πετάς μόνο μπουνιές σ’ ένα σακί. Μαθαίνεις να βλέπεις, να κινείσαι ακόμα και να αμύνεσαι. Πάμε να δούμε μερικά tricks για να γίνει ο σάκος φίλος κι όχι εχθρός σου.

Το νούμερο ένα πρόβλημα στον σάκο όταν κάνεις προπόνηση είναι πως δεν τον κοιτάς. Πολλοί είναι αυτοί που έχουν την κακιά συνήθεια να δουλεύουν πάνω στον σάκο κοιτώντας κάτω κι όχι τον στόχο. Μάθε να κοιτάς που χτυπάς για να μπορείς στη συνέχεια να χτυπήσεις και τον αντίπαλο. Ο σωστός τρόπος να κοιτάς τον σάκο είναι ευθεία. Μην χτυπάς στα τυφλά. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος κάτι που σου μεγαλώνει την αντίληψη κατά την διάρκεια ενός παιχνιδιού.

Κράτα ισορροπία όταν χτυπάς τον σάκο. Κράτα καλή γκαρντ, μην πέφτεις πάνω στον σάκο και προσπάθησε να έχει ισορροπία στο σώμα σου και τότε τα χτυπήματα θα βγουν πιο δυνατά. Μην σπρώχνεις τον σάκο ούτε με τους ώμους ούτε με το κεφάλι. Πολλοί είναι αυτοί που προτάσσουν το κεφάλι. Κράτα γερή και σταθερή την βάση σου.

Χτύπα, μην σπρώχνεις τον σάκο. Όταν βλέπεις τον σάκο να πηγαίνει δεξιά- αριστερά κάτι δεν κάνεις καλά. Οι παλιοί έλεγαν πως για να μάθεις ποιος χτυπάει σωστά έναν σάκο, ρώτα έναν τυφλό. Ο λόγος ήταν πως ακούς τον ήχο από τις γροθιές που καταλήγουν στον σάκο για να καταλάβεις αν το κάνεις σωστά ή όχι. Όταν σπρώχνεις τον σάκο και δεν τον χτυπάς, κουράζεις απλά τους ώμους σου. Γρήγορο και εκρηκτικό χτύπημα. Χαλάρωσε τους ώμους και πέτα τα χτυπήματα.

Μην χοροπηδάς. Όταν χτυπάς μάθε να είσαι προσγειωμένος στο έδαφος. Όταν είσαι σταθερός έχεις καλύτερη ισορροπία, περισσότερη δύναμη και έλεγχο. Μπορείς να κίνησε καθ’ όλη την διάρκεια, αλλά όταν χτυπάς πρέπει να είσαι σταθερός.

Όταν χτυπάς μάθε να αλλάζεις θέση. Μην μένεις σταθερός. Ο σάκος δεν σε χτυπάει αλλά ό αντίπαλος θα το κάνει. Συνήθισε να δουλεύεις με κίνηση. Χτύπα και μετακινήσου!

Κράτα την σωστή απόσταση. Θεωρείται το Α και το Ω της πυγμαχίας. Μην αφήνεις τον σάκο να έρχεται πάνω σου ή να φεύγει μακριά.  Κινήσου ανάλογα με τον σάκο και κράτα απόσταση. Μην γίνεσαι τεμπέλης με τα πόδια σου. Αν δεν μπορείς να συγχρονιστείς και να ακολουθείς τον σάκο, προσπάθησε με χαλαρά χτυπήματα να βρίσκεις την απόσταση.

Μην περιμένεις μέχρι να δώσεις το δυνατό σου χτύπημα. Δούλευε συνέχεια. Πέτα χτυπήματα χαλαρά. Αυτό θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον αρχάριο που ανά 10 δεύτερα κάνει έναν συνδυασμό, φορτώνοντας με όλη του την δύναμη όλα τα χτυπήματα. Κάνε την διαφορά αυξομειώνοντας την ένταση στα χτυπήματα σου. Όταν θα επιχειρήσει ο αρχάριος τα δυνατά του χτυπήματα θέλει 10 δεύτερα να βρει την ανάσα του για να χτυπήσει ξανά. Χαλαρά και με ρυθμό είναι το μυστικό. Περισσότερες ανάσες λιγότερη δύναμη.

Τα χτυπήματα σου να είναι 3 έως 6 και όχι 10! Ούτε μονά χτυπήματα ούτε γιούρια και ξύλο στον σάκο. Κάνε συνδυασμούς ξεκινώντας από τρία χτυπήματα το λιγότερο και βρες ρυθμό.

Ακόμα κι όταν ξεκουράζεσαι να είσαι ενεργός. Μην στέκεσαι απλά και προσπαθείς να βρεις ανάσες. Να κινείσαι γύρω από τον σάκο ακόμα κι όταν δεν χτυπάς. Πέτα απλά χαλαρά χτυπήματα. Κοινώς μην κάνεις τον σάκο όταν ξεκουράζεσαι.

Κράτα τα χέρια ψηλά. Τελειώνει σχεδόν η προπόνηση και δεν την παλεύεις. Σκέφτεσαι την γκόμενα, την σχολή, την δουλειά. Κράτα τα χέρια ψηλά, διότι μπορεί ο σάκος να μην ανταποδίδει αλλά αν συνηθίσεις με ψηλά τα χέρια θα το κάνεις και στον αγώνα.

 

 

 

  • MAYWETHER

    apisteyto to posw alitheia leei ayto to arthro

  • ‘Ελληνας πολίτης

    Ποιοτικές συμβουλές-οδηγίες