19 °C Athens, GR
22/10/2019

Πόσο συχνά πρέπει να κάνεις σπάρινγκ…

  • Η επιλογή των πρωταθλητών στον εξοπλισμό μαχητικών αθλημάτων

Το σπάρινγκ για έναν μαχητή είναι η καρδιά και η ψυχή της προετοιμασίας.


Είναι η ευκαιρία να προσομοιώσει κάποιος την μάχη που ακολουθεί με τον καλύτερο τρόπο.

Ο σάκος, οι στόχοι, η γυμναστική και οι τεχνικές είναι εξίσου σημαντικές αλλά αν δεν νιώσει ένας αθλητής την αδρεναλίνη και το αίσθημα αυτοσυντήρησης πάνω στο ρινγκ κατά την διάρκεια της προπόνησης θα είναι ανέτοιμος για την μάχη. Πως όμως μπορεί να διαχειριστεί κάποιος την συχνότητα αυτών, χωρίς να κινδυνεύει να τραυματιστεί;

Ο σκοπός του σπάρινγκ είναι να βελτιωθείς εσύ και ο αντίπαλος σου. Η μεγαλύτερη διαφορά του σπάρινγκ από τον κανονικό αγώνα είναι στον στόχο. Δεν προσπαθείς να νικήσεις τον αντίπαλο αλλά να του δείξεις τα τρωτά του σημεία και να διορθώσεις τα δικά σου. Το να χτυπάς κάποιον μόνιμα στο σπάρινγκ επειδή είσαι ανώτερος, δεν θα σου αποφέρει βελτίωση και το πολύ-πολύ να τραυματιστείτε.

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των σπάρινγκ είναι η τεχνική. Υπάρχουν γυμναστήρια που προτιμούν τα συχνά σπάρινγκ χωρίς ένταση, βγάζοντας το πλάνο και τις τεχνικές πάνω στο ρινγκ. Υπάρχουν γυμναστήρια που δίνουν το ελεύθερο για σπάρινγκ 100%. Στην δεύτερη περίπτωση είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορεί να γίνει συχνά μέσα στην εβδομάδα.

Τα σπάρινγκ υψηλής έντασης θα ήταν ιδανικό να γίνονται μία φορά την εβδομάδα. Έτσι ο μαχητής προστατεύεται από τυχόν τραυματισμούς αλλά έχει πάρει και μία καλή γεύση, για το τι θα αντιμετωπίσει στο ρινγκ, την μέρα του αγώνα.

Είναι επίσης σημαντικό σε αυτή την περίπτωση να τηρούνται κάποιοι κανόνες προστασίας. Μεγάλα γάντια, κάσκα, σπασουάρ θα προστατέψουν τον μαχητή. Επίσης καλό θα ήταν οι sparring partners να προέρχονται από άλλα γυμναστήρια και να είναι κοντά στον σωματότυπο του επόμενου αντιπάλου. Έτσι θα καταφέρει κάποιος να δημιουργήσει ένα καλό πλάνο για το παιχνίδι και θα δοκιμαστεί πραγματικά.

Το σώμα είναι ο ναός της ψυχής και δεν πρέπει να το κακομεταχειριζόμαστε. Όσο αντέχουμε αγωνιζόμαστε, κάποιες φορές θα ξεπεράσουμε τα όρια μας αλλά πάντα με γνώμονα την καλή υγεία και το μέτρο.