20/11/2019

Πως μπορείς να μείνεις ασφαλής πυγμαχώντας

  • Η επιλογή των πρωταθλητών στον εξοπλισμό μαχητικών αθλημάτων

Τα τελευταία περιστατικά θανάτων σίγουρα έχουν θορυβήσει το κοινό κατά πόσο ασφαλές είναι το μποξ για τον ασκούμενο. 


Ωστόσο η επιλογή του κατάλληλου γυμναστηρίου και του προπονητή που θα διαχειριστεί σωστά τον ασκούμενο παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποφυγή τραυματισμών.

Ο πυγμάχος δεν μπορεί συνέχεια να παίζει στα…κόκκινα, ούτε να πιέζεται υπερβολικά και πέρα από τις δυνάμεις του. Οι ιατρικές εξετάσεις είναι επίσης πολύ σημαντικές για πιθανό υποκείμενο πρόβλημα υγείας.

Όσον αφορά τους αγωνιστικούς αθλητές, είναι ένα ρίσκο που παίρνουν οι ίδιοι αλλά υπάρχουν κάποιες βασικές προφυλάξεις που αφορούν τον καθένα. Πάμε να τις δούμε.

Κάσκα

Ο πιο σημαντικός τρόπος να προστατεύσει κανείς το κεφάλι του είναι η κάσκα. Ακόμα και τα ελαφριά χτυπήματα δεν είναι έτοιμο το κεφάλι να τα δεχτεί. Δεν είναι φτιαγμένο για να δέχεται χτυπήματα και η κάσκα προστατεύει το κεφάλι.

Καλό είναι η κάσκα να έχει προστατευτικό κάλυμμα στο στόμα, ώστε να αποφευχθούν σκισίματα και σπασμένα δόντια στα οποία φοράμε ούτως ή άλλως μασελάκι.

Τα μπαντάζ είναι απαραίτητα για την πρόληψη τραυματισμών στα χέρια. Η χρήση των χεριών είναι το βασικό όπλο στην πυγμαχία και αυτά θα πρέπει να προστατεύονται σωστά. Στα σπάρινγκ είναι προτιμότερα τα μεγαλύτερου μεγέθους γάντια.

Βαζελίνη

Η εφαρμογή βαζελίνης στο πρόσωπο του μποξέρ είναι ένας πολύ καλός τρόπος πρόληψης των τραυματισμών. Το πρόσωπο γίνεται ολισθηρό με αποτέλεσμα όταν προσγειώνονται οι γροθιές να γλιστράνε τα χτυπήματα.

Η βαζελίνη μάλιστα εφαρμόζεται και σε ένα σκίσιμο αφού έχει καθαριστεί για να σταματήσει η αιμορραγία κατά την διάρκεια του αγώνα.

Ενυδατική κρέμα-σπρέι

Ένας τρόπος να αποφευχθεί η αιμορραγία στην μύτη κατά την διάρκεια του αγώνα είναι να την κρατήσετε ενυδατωμένη. Η ρινική κοιλότητα όσο πιο ξηρή είναι τόσο πιο επιρρεπής είναι στην αιμορραγία.

Όταν το δέρμα στεγνώσει είναι εύθραυστο και επιρρεπές σε τραυματισμό. Ο πυγμάχος μπορεί να εισπνεύσει κάποιο φυσικό σπρέι μύτης πριν τον αγώνα ή την προπόνησης, για να παραμείνει ενυδατωμένη κι αν χτυπηθεί να μειώσει τις πιθανότητες αιμορραγίας.

Κάνε καλό ζέσταμα

Το ζέσταμα το υποτιμούν πολλοί όμως ευτυχώς βλέπουμε τους περισσότερους προπονητές στην Ελλάδα να δίνουν βαρύτητα σε αυτό και όχι άδικα. Οι μυικοί τραυματισμοί είναι συνηθισμένοι σε ένα τόσο απαιτητικό σπορ. Όταν ζεσταίνεσαι οι μύες σου γίνονται πιο ανθεκτικοί και αυξάνεται η κινητικότητα σου. Έτσι μειώνεις τις πιθανότητες να τραυματιστείς.

Φυσικά αυτό ισχύει και πριν μπεις στο ρινγκ να κάνεις σπάρινγκ ή να παίξεις.

Xτύπα με το σωστό σημείο του γαντιού

Πολλοί τραυματισμοί προέρχονται από λάθος γροθιές που δίνει ένας πυγμάχος. Τα χέρια μπορεί να είναι πολύ ανοιχτά, να μην χτυπάει με τους…κόμπους, ή να μην κλείνει το χέρι.

Στον σάκο μάλιστα αν κάποιος χτυπάει μανιωδώς χωρίς τεχνική, με ανοιχτά χέρια πιθανότατα να πάθει σοβαρή ζημιά και στους ώμους. Εκεί χρειάζεται ένας προπονητής να δείξει πως όλα γίνονται με ρέγουλα και τεχνική.

Γυμνάσου πολύ

Ένας πυγμάχος που ανεβαίνει στο ρινγκ δεν γίνεται να μην είναι γυμνασμένος. Ο λόγος είναι απλός. Αν κουραστεί, θα γίνει βορά στις επιθέσεις του αντιπάλου με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προστατευτεί. Όσο έχετε τις δυνάμεις σας, ακόμα κι αν δεν κάνετε ζημιά στον αντίπαλο τουλάχιστον μπορείτε να ολοκληρώσετε το παιχνίδι σώοι επειδή γυμναστήκατε όσο έπρεπε.

Πολλοί πυγμάχοι κατά την διάρκεια του αγώνα διαπιστώνουν πως οι αντίπαλοι τους είναι πιο δυνατοί και δύσκολα διαχειρίσιμοι. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει κάποιος να τα παρατήσει. Γι’αυτό υπάρχει η κίνηση με τα πόδια, οι αποφυγές, οι άμυνες και ποιος ξέρεις μέχρι το τέλος ίσως εκείνος παραδώσει ψυχή και εσείς βρείτε την ευκαιρία να νικήσετε.

Φτιάξε την διατροφή σου

Υπάρχουν τροφές που πραγματικά μπορούν να ρίξουν την απόδοση σου στα τάρταρα. Αυτό σημαίνει και πάλι ότι θα είσαι ευάλωτος και πιθανότατα να τραυματιστείς.

Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής θα σου δώσει ενέργεια για να είσαι…ντούρασελ πάνω στο ρινγκ.Επίσης η διατροφή αποθεραπεύει τα κόκαλα και η ενυδάτωση επίσης που είναι σημαντική. Αν δεν τρέφεσαι σωστά και δεν ενυδατώνεσαι θα νιώθεις συνεχώς ατονία.

Ξεκουράσου

Το σώμα χρειάζεται ξεκούραση ειδικά σε τόσο δύσκολα σπορ. Η ξεκούραση είναι η αποθεραπεία του σώματος και η ανασυγκρότηση. Αν δεν γίνει, η καταπόνηση θα φέρει μεγάλα προβλήματα στο σώμα. Το σώμα είναι ο ναός της ψυχής και πρέπει να το φροντίζουμε.

Αμύνσου

Πυγμαχία δεν σημαίνει μόνο επίθεση. Πρέπει να μάθεις να αμύνεσαι. Ο επιτυχημένος πυγμάχος είναι αυτός που τρώει τις λιγότερες γροθιές και κερδίζει. Ο Mayweather για παράδειγμα το ανήγαγε σε επιστήμη.

Ήταν τόσο καλές οι αμυντικές του ικανότητες που κατάφερε να φύγει…ατσαλάκωτος από το ρινγκ. Η…δουλειά στην άμυνα είναι εξίσου σημαντική και περιλαμβάνει μπλοκ, αποφυγές, κίνηση του κεφαλιού και καλό footwork.