Γιατί η πυγμαχία είναι το τέλειο μαχητικό σπορ

Γιατί η πυγμαχία είναι το τέλειο μαχητικό σπορ

Η πυγμαχία είναι ένα από τα πιο αρχαία και ψυχαγωγικά μαχητικά σπορ του πλανήτη. 


Η «γλυκιά επιστήμη» όπως αποκαλείται περιλαμβάνει κινήσεις με το σώμα, τα πόδια, το κεφάλι και χτυπήματα. Είναι επίσης ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος αυτοάμυνας.

Η πυγμαχία είναι ο βασιλιάς των μαχητικών σπορ για εκατοντάδες χρόνια και έχει αναδείξει αθλητές-σύμβολα όπως ο Μοχάμεντ Άλι, ο Μάικ Τάισον και στην πιο σύγχρονη ιστορία, Floyd Mayweather, Manny Pacquiao και Vasyl Lomachenko.

Πάμε να δούμε μερικούς λόγους που το άθλημα αυτό είναι πρώτο στις προτιμήσεις του κοινού:

Είναι αποτελεσματικό για αυτοάμυνα

Υπάρχουν πολλές ιστορίες που έχουμε ακούσει κατά καιρούς με πυγμάχους να εξουδετερώνουν με μία γροθιά τον κίνδυνο. Ο πυγμάχος προπονείται και έχει όπλο τα χέρια του.

Ταχύτητα, δύναμη και ακρίβεια που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μαχητικό άθλημα. Αυτό συμβαίνει γιατί οι πυγμάχοι προπονούνται με έναν στόχο. Να έχουν αποτελεσματικές γροθιές.

Σε συνδυασμό με τις αμυντικές ικανότητες, την κίνηση με τα πόδια και την κίνηση με το κεφάλι, δεν είναι και ο πιο εύκολος στόχος για κάθε επιτιθέμενο.

Η πυγμαχία μπορεί να γίνει για…όλους

Είναι ομολογουμένως ένα δύσκολο άθλημα γιατί έχεις να διαχειριστείς τις δικές σου δυνάμεις αλλά και του αντιπάλου. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είσαι συνεχώς συγκεντρωμένος.

Είναι εύκολο να μάθει κανείς τα βασικά στην πυγμαχία και να επιλέξει τον λόγο που το κάνει. Μπορεί σαν απλή άσκηση, για πρωταθλητισμό, για αυτοάμυνα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι να ξεκινήσει κανείς την πυγμαχία, ανεξαρτήτως βάρους, ηλικίας, φύλλου και φυσικής κατάστασης.

Είναι η καλύτερη γυμναστική

Μία απλή προπόνηση πυγμαχίας μπορεί να κάψει και 1000 θερμίδες. Είναι ένας έξυπνος συνδυασμός αερόβιας και αναερόβιας άσκησης. Δουλεύουν όλες οι μυικές ομάδες, αυξάνει τις αντοχές του σώματος, της καρδιάς και των πνευμόνων. Επίσης είναι ένας πολύ γρήγορος τρόπος να χάσεις κιλά.

Βελτιώνει την αντίληψη

Το μποξ είναι μία παρτίδα σκάκι. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος καθ’ όλη την διάρκεια ενός σπάρινγκ, να βλέπεις τα χτυπήματα που έρχονται, να αντιδράς και να έχεις γενικότερη αντίληψη.

Φυσικά όλα αυτά μπορεί να μην είναι έμφυτα αλλά να βελτιωθούν μέσω της πρακτικής. Η καλύτερη αντίδραση και τα αντανακλαστικά είναι χρήσιμα γενικότερα στην καθημερινότητα σου όχι μόνο στο μποξ.

Ο συντονισμός των κινήσεων και η ισορροπία, όσο μεγαλώνει κανείς περιορίζονται αλλά με την πυγμαχία μπορεί κάποιος να επιβραδύνει το πέρασμα των χρόνων που αποτυπώνεται στο σώμα.

Είναι το ιδανικό φάρμακο για το στρες

Ποιος άνθρωπος την σήμερον ημέρα δεν είναι στρεσαρισμένος; Η ανάγκη να επιβιώσουμε στην δύσκολη καθημερινότητα μας έχει βάλει μεγάλες προκλήσεις και άγχη.

Άγχη που μπορεί να αποβάλλει κανείς με μία δυνατή προπόνηση. Η πυγμαχία απελευθερώνει τον θυμό, την λύπη, την στεναχώρια με έναν μοναδικό τρόπο που μπορεί να το καταλάβει κανείς εφόσον το κάνει.

Μετά από μία δυνατή προπόνηση πάνω στον σάκο, στους στόχους και στα σπάρινκ σε μαθαίνει να είσαι χαλαρός και σε καταστάσεις πίεσης. Αφού μπορείς πάνω στο ρινγκ, μπορείς και έξω από αυτό.

Πολύ καλή βάση για τις MMA

Στο κλουβί βλέπουμε συχνά να επικρατούν αθλητές που έχουν καλό έδαφος. Αλλά κακά τα ψέματα αν δεν ξέρεις πως να συμπεριφερθείς στην όρθια μάχη δεν θα πας μακριά.

Ο μοναδικός τρόπος που σε βάζει στην μάχη η πυγμαχία με τα αμυντικά και επιθετικά οφέλη δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο άθλημα, ειδικά στο τεχνικό κομμάτι.

Μεγάλοι αθλητές όπως ο Georges St Pierre, η Holly Holm, ο Jon Jones έχουν μιλήσει για τα οφέλη της πυγμαχίας στην προπόνηση τους, ώστε να μπουν έτοιμοι στο κλουβί.