06/12/2019

Βασικοί κανόνες για να αποφύγεις το νοκ άουτ σε αγώνα πυγμαχίας

  • Η επιλογή των πρωταθλητών στον εξοπλισμό μαχητικών αθλημάτων

Πολλές φορές λένε πως το νοκ άουτ είναι θέμα τύχης…Εμείς διαφωνούμε κάθετα με αυτό καθώς υπάρχουν βασικά πράγματα που μπορεί να εκπαιδεύσει κανείς για να αποφύγει τις δυσάρεστες εκπλήξεις.


Πάμε να δούμε τους βασικούς κανόνες για το πως μπορεί κάποιος να αποφύγει το νοκ άουτ:

Εκπαίδευσε το μάτι σου

Πολλοί προπονητές ζητούν συνέχεια από τους αθλητές τους να έχουν τα χέρια τους ψηλά. Κακά τα ψέματα αυτό σε υψηλό επίπεδο δεν βοηθάει να αποφύγεις τα χτυπήματα. Είναι καλύτερο λοιπόν να εκπαιδεύσεις το μάτι σου για να βλέπει τα χτυπήματα που έρχονται και να μπορείς να αμυνθείς.

Συνήθως το νοκ άουτ έρχεται από χτύπημα που δεν έχεις δει. Το μάτι σου μπορείς να το εκπαιδεύσεις κάνοντας σπάρινγκ σε αργό ρυθμό και με τους στόχους. Είμαστε υπέρ των σπάρινγκ που γίνονται σε αργό ρυθμό κάποιες φορές, διότι οι αθλητές βλέπουν και διορθώνουν τα λάθη τους. Χαλάρωσε και μην επικεντρώνεσαι μόνο στις άμυνες, αλλά στα χτυπήματα που έρχονται.

Καλό είναι να δοκιμάζεις πολλούς sparring partners ώστε να μπορείς να αντιμετωπίσεις όλα τα στυλ. Ψηλούς, κοντούς, γρήγορους, αργούς, δυνατούς, αμυντικούς, ανάποδους.

Οι άμυνες μπορούν να φτιάξουν και κατά την διάρκεια των στόχων. Η αντίληψη αυξάνεται, μπορείς τόσο να αποφεύγεις όσο και να χτυπάς. Δοκίμασε να χτυπήσεις από διαφορετικές γωνίες με συνδυασμούς.

Σπάρινγκ και στόχοι είναι ο καλύτερους «φίλος» της άμυνας σου.

Μην εκθέτεις το κεφάλι

Περισσότερο βάρος στο μπροστινό πόδι, το κεφάλι λίγο πιο μπροστά από τους ώμους, το σαγόνι χαμηλά. Το σαγόνι είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα σημεία και καλό είναι να μην το προσφέρεις απλόχερα στον αντίπαλο σου.

Όταν έχεις χαμηλά το κεφάλι, αυτόματα χαμηλώνεις και το σαγόνι ενώ ο λαιμός σου είναι σωστά τοποθετημένος για να έχει αντίσταση στην γροθιά. Οι γροθιές στο κούτελο δεν είναι αυτές που μπορούν να σε ρίξουν και η θέση του κεφαλιού παίζει τεράστιο ρόλο στην απορρόφηση της γροθιάς.

Το δεξί χέρι θα πρέπει να είναι πάντα ψηλά για να προστατευτεί από τα hooks του αντιπάλου.

Μην αποφεύγεις την κοντινή μάχη

Είναι άλλος ένας τρόπος να εκπαιδευτείς. Έχει τεράστια διαφορά να είσαι απλά ένας τύπος που πάει κοντά και ανταλλάζει γροθιές με τον αντίπαλο και όποιος πέσει, από έναν πραγματικό μαχητή της κοντινής απόστασης, που αμύνεται, βλέπει τα χτυπήματα, απαντάει, πάει στα κλιντσ, αλλάζει γωνίες, γυρνάει τον αντίπαλο.

Υπάρχουν πολλές επιλογές στην κοντινή απόσταση πέραν των χτυπημάτων και της επιθετικότητας. Όλα τα υπόλοιπα που αναφέρουμε δουλεύουν για την αμυντική σου συμπεριφορά.

Αν είσαι inside fighter έχεις να μάθεις πολλά για τις άμυνες και να εκπαιδευτείς σε κοντινή και «ακαριαία» απόσταση.