20/11/2019

Σχολείο εκπαιδευτών Κalah

  • Η επιλογή των πρωταθλητών στον εξοπλισμό μαχητικών αθλημάτων

Ένα σχολείο αλλιώτικο από τα άλλα,θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στην Αθήνα,διαφορετικό στην υφή, την χροιά αλλά και στο εύρος γνώσεων από οτιδήποτε έχει παρουσιαστεί στον τομέα της αυτοάμυνας-επιβίωσης έως τώρα. Aναλυτικά η ανακοίνωση του Combat Team Τρίπολης. 


«Θα διδάξει ο Idan Aolnik βετεράνος πολέμου(Λίβανο,Γάζα)και πρώην μέλος της πιο επίλεκτης μονάδας ειδικών δυνάμεων (GOLANI)του Ισραήλ. Το καλαχ είναι ένα σύστημα αυτοάμυνας-επιβίωσης εντελώς διαφορετικό από σχεδόν ότι αποκαλείται αυτοάμυνα ανά τον κόσμο,σύστημα ή τέχνη,η ιδιαιτερότητα του και αυτό που το κάνει μοναδικό έγκειται αφενός μεν στην προσέγγιση του πάνω στο κομμάτι αυτοάμυνα-επιβίωση αφετέρου δε στον ιδιαίτερο τρόπο εκμαθήσεως του.

Προσέγγιση μας είναι οι πραγματικές συνθήκες εκδήλωσης βίας(λεκτικής-σωματικής)και η καταστολή αυτών,αλλά το πιο σημαντικό η αναγνώριση σε πρώιμο στάδιο των επικίνδυνων περιοχών(kalah red zones),ακόμα και αν θεωρητικά βρισκόμαστε σε περιοχή μη ύπαρξης απειλής.

Προσεγγίσεις τύπου τουρνουά αγώνων ή απονομής σωρηδόν διπλωμάτων και τίτλων στο κομμάτι της αυτοάμυνας είναι σαν να εξοπλίζουμε τον εκπαιδευόμενο με ξυλοπόδαρα για διέλευση ναρκοπεδίου.

Το καλάχ διέπεται από θεμελιώδεις αρχές,και όχι από απλή διδασκαλία αριθμού τεχνικών κατά περίπτωση,το σώμα μας κάτω από την επίδραση στρεσογόνων παραγόντων(απειλές,επιθέσεις)κατακλύζεται από τάσεις πάλης-φυγής(fight or fly) καθιστώντας μας ανίκανους να διαλέξουμε πια από όλες τις τεχνικές θα κάνουμε χρήση με επακόλουθο το καταστροφικό πάγωμα(freeze).

Το καλαχ εστιάζει από την αρχή της εκπαίδευσης στην εκμάθηση και καλλιέργεια βασικών αρχών από τον ασκούμενο,με συνέπεια καθώς προοδεύει και στηριζόμενος πάντα στις θεμελιώδεις αρχές,η σωστή τεχνική να προκύπτει αβίαστα αλλά και σε περίπτωση λάθους τεχνικής η διόρθωση να επέρχεται αυτόματα.

Η εκπαίδευση είναι επίπονη και παράλληλα απλή και στοχευμένη,καθετί περίτεχνο και φανταχτερό εκλείπει από το καλαχ,άλλωστε σε μια πραγματική μάχη ο εγκέφαλος μας δεν ευνοεί(για λόγους επιβίωσης)την ύπαρξη λεπτών κινήσεων όπως αυτές που βλέπουμε στα περισσότερα αποκαλούμενα συστήματα αυτοάμυνας(ψηλά λακτίσματα,περίπλοκες συνεχόμενες κινήσεις σώματος),ή εμμονή στο δόγμα της αποτελεσματικής απλότητας ,στη μάχη απόρροια της λέξης K.I.S.S(keep it simble stupied),και η μία αυτή τεχνική που μας δίνει λύσεις σε πολλά προβλήματα(επιθέσεις),όπως και όλες οι τεχνικές αποτελεί κορωνίδα στην εκπαίδευση του καλαχ.

Κάθε υποτιθέμενη κατάσταση απειλής-βίας ένοπλης ή άοπλης σε κάθε περιβάλλον ημέρα η νύχτα διδάσκεται υπό την μορφή μελετημένων σεναρίων και όχι απλά σαν εκμάθηση τεχνικών,ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην σταδιακή αύξηση του παράγων στρες κατά την εκτέλεση των σεναρίων ώστε να μπορέσουμε να προσομοιώσουμε οσο τον δυνατόν πραγματικές καταστάσεις βίας αλλά και αντιδράσεις από την μεριά των ασκουμένων,μιας και με αυτόν τον τρόπο εγγράφουμε τον σωστό τρόπο αντίδρασης στον μηχανισμό του εγκεφάλου αμυγδαλή,ή διορθώνουμε τυχόν λάθος αντιδράσεις αυτής εδραιωμένες από λάθος τρόπο εκπαίδευσης αυτής.

Το σύστημα έχει 5 επίπεδα εκπαιδεύσεως(LEVEL),το επίπεδο 1 είναι και ο κορμός όλου του συστήματος,μιας και περιέχει εκτός των θεμελιωδών αρχών και την βάση που θα στηριχτεί ο ασκούμενος για να προχωρήσει στα επόμενα επίπεδα,στο καλαχ αντίθετα με τα περισσότερα συστήματα πιστεύουμε ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε χρόνια για να μάθει π.χ ο ασκούμενος αφοπλισμούς,ακόμα και σε έναν αρχάριο μπορεί να εκδηλωθεί ένοπλη επίθεση ανά πάσα στιγμή,ακόμα πιστεύουμε ότι αυτό γίνεται για καθαρή χρηματική εκμετάλλευση των ασκούμενων,διδάσκουμε λοιπόν από τα αρχικά στάδια του επιπέδου 1 ένοπλες καταστάσεις υπό μορφή σεναρίων,με κλιμακωτά αυξανόμενα επίπεδα δυσκολίας που συνεχίζουν στο επίπεδο 2.

Το επίπεδο 3 αφορά τις ως άνω περιπτώσεις περιστοιχισμένες από την ύπαρξη πολλαπλών επιτιθεμένων με διάφορους τύπους όπλων και την ίδια στιγμή π.χ ταυτόχρονη απειλή από 2 ή 3 επιτιθέμενους με χρήση μαχαιριού και όπλου ταυτόχρονα. Στο επίπεδο 4 γίνεται εκπαίδευση σε αντικείμενα προστασίας τρίτου προσώπου,αποφυγή και καταστολή καταστάσεων ομηρίας(κατοικία,χώρος εργασίας,εξωτερικοί χώροι,παντός είδους μηχανοκίνητα).

Το επίπεδο 5 αναφέρεται σε καταστάσεις τρομοκρατίας,αστυνόμευσης,μεθόδων συλλήψεως,έλεγχος περιμετρικών ζωνών,ασφάλεια χώρων,εκκαθάριση και είσοδο σε κλειστούς επικίνδυνους χώρους,και αφορά πιο πολύ ειδικές αστυνομικές ομάδες καταστολής και στρατιωτικά σώματα,χωρίς να απαγορεύει και την συμμετοχή πολιτών που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω σε πιο εξειδικευμένα αντικείμενα.

Όλα αυτά τα στοιχεία που αναφέραμε έως τώρα εξηγούν όσο αυτό είναι δυνατόν να γίνει σε ένα κομμάτι χαρτί τι είναι αυτό που κάνει το καλαχ να διαφέρει από σχεδόν όλα τα συστήματα και στυλ αυτοάμυνας,και δικαίως σήμερα να θεωρείται από ειδικούς ίσως το πιο αποτελεσματικό σύστημα μαχητικής επιβίωσης στον κόσμο.

Όσοι φυσικά παίρνουν μέρος και εντάσσονται σε αυτό είτε ως εκπαιδευόμενοι είτε ως εκπαιδευτές καταλαβαίνουν μέσω της επίπονης(όχι για λόγους τιμωρίας των εκπαιδευόμενων αλλά επειδή νοιαζόμαστε για την προστασία και αξία της ανθρώπινης ζωής),εκπαιδεύσεως τον σκοπό και τον δρόμο ζωής που πρεσβεύει το καλαχ ,και δικαίως όσοι το περνάνε επιτυχώς ανήκουν σε αυτούς τους λίγους όρος αυτοάμυνα είναι συνυφασμένος με την προστασία της ανθρώπινης ζωής και όχι με το στήσιμο μηχανής κέρδους.

Η ρύση -έρχονται όσοι θέλουν μένουν όσοι μπορούν-,ξεφεύγει και απλώνεται από το καθαρά σωματικό και ψυχολογικό φάσμα που χαρακτηρίζει την εκπαίδευση του καλαχ και επεκτείνεται σε έννοιες όπως η ανθρώπινες αξίες,αποφυγή εκμετάλλευσης,έλλειψη εγωισμού,και πραγματικό ενδιαφέρον για την πρόοδο των εκπαιδευομένων.

Κ=KRAV(Πλήρης επαφή-Μάχη) L=LOTAR(Αντιτρομοκρατία-Φύλαξη) A=(Αστρο του Δαυιδ-Προστασία) H=HATITKAF(Μ υποχώρηση στην μάχη-Πάντα μπροστά)».